Kurs, seminar og opplæring

Denne siden handler om IAA som kunnskapsformidler – ikke om våre direkte tiltak. Her finner du informasjon om hvordan vi deler vår faglige kompetanse gjennom kurs, seminarer, foredrag og annen opplæring for foreldre, fagpersoner og samarbeidspartnere.

Vårt mål er å gjøre anvendt atferdsanalyse (ABA) tilgjengelig, praktisk og relevant for alle som jobber med barn, ungdom og voksne med sammensatte behov.

Kurs og opplæringstilbud

Vi holder kurs for ansatte i barnehage, skole og helse- og omsorgstjenester, samt for foreldre og andre omsorgspersoner. Kursene tar utgangspunkt i praktiske utfordringer og bygger på kunnskap og erfaring fra direkte arbeid i feltet. Innholdet tilpasses målgruppen og fokuserer på konkrete strategier, systematisk arbeid og samarbeid rundt barn og unge som har behov for struktur, støtte og tydelighet i hverdagen.

Vi tilbyr både fysiske og digitale kurs – internt hos oss, ute i kommunene eller i samarbeid med fagmiljøer.

Les mer om kurs og opplæring her

Faglige seminarer

IAA arrangerer årlige heldagsseminarer der vi løfter frem sentrale tema innen anvendt atferdsanalyse, habilitering og tjenesteutvikling. Seminarene er åpne for fagfolk, foreldre og beslutningstakere, og har som mål å formidle kunnskap, skape refleksjon og dele erfaringer på tvers av tjenester og roller.

Temaene varierer fra år til år, men fellesnevneren er et sterkt praksisnært innhold, tydelig faglig forankring og rom for faglig utvikling.

Les mer om seminarer her

IAA har solid faglig forankring i anvendt atferdsanalyse og nevrobiologi, og lang erfaring med å bringe denne kunnskapen inn i praktisk arbeid. Når vi holder kurs, foredrag eller seminarer, tar vi utgangspunkt i det vi selv jobber med til daglig – og kobler det direkte til teori og forskningsbasert metode.

Vi har formidlet faglig innhold både nasjonalt og internasjonalt, og legger vekt på tydelig og relevant formidling av komplekse tema. Vår ambisjon er å være en av landets fremste kompetansetjenester innen anvendt atferdsanalyse – og å bidra til at kunnskapen om faget tas i bruk der den trengs mest.