Tidlig intervensjon og skoletilbud
Barn lærer og utvikler seg best når tiltak kommer tidlig og tilpasses deres behov. IAA tilbyr målrettede tjenester for barn i barnehage og skole, med særlig vekt på tidlig intervensjon, ferdighetstrening og støttestrukturer i opplæringen. Våre tjenester bygger på prinsippene i anvendt atferdsanalyse (ABA), og skreddersys i samarbeid med familien og fagpersoner rundt barna.
Våre tjenester innen tidlig intervensjon, skole og opplæring
Tidlig intervensjon
Ved IAA tilbyr vi tiltak for små barn med nevroutviklingsforstyrrelser og/eller medfødte funksjonsnedsettelser med fokus på språk, lek, regulering, deltagelse og ferdighetsutvikling i strukturert form. Oppfølgingen utarbeides i tett samarbeid med foreldre, og kan gjennomføres ved IAAs lokaler, hjemme eller i ordinær barnehage etter samarbeidsavtale med aktuelle instanser.
Skoletilbud og skolehjelp
IAA er ikke en godkjent skole, men kan fungere som en alternativ opplæringsarena for barn og unge med store behov – både i grunnskole og videregående alder. Tilbudet kan kombineres med avlastning eller botilbud for ungdom og voksne.
Komplementære tjenester og oppfølgingstiltak
Disse tjenestene er ofte en del av vår oppfølging innen tidligintervensjon og i skole/opplæring, men kan også være mer frittstående dersom det er behovet til barn og deres familier: